Handla sikkert hos WallRibbon.dk. Læs om vores handelsbetingelser
KØBSBETINGELSER
Disse købsbetingelser gælder som en aftale mellem dig som forbruger (“dig”) og Wallribbon (“Wallribbon”), reg.nr. 556120-7837, med adresse Sture Steens Väg 9, 341 55 Vittaryd, e-mail: info@wallribbon.com, når du bestiller produkter fra www.wallribbon.dk (“hjemmesiden”).
- GENERELT
1.1 For at gennemføre en bestilling på hjemmesiden skal du bekræfte, at du er over 18 år. Wallribbon accepterer ifølge svensk lov ikke at acceptere kreditkortbetalinger fra personer under 18 år. Wallribbon forbeholder sig retten til i individuelle tilfælde at afvise eller ændre din ordre (f.eks. hvis Wallribbon har mistanke om svindel, du har indtastet falske personlige oplysninger og/eller har en manglende betaling af gæld). Hjemmesiden og alt indhold ejes af Wallribbon eller dets licenstagere. Indholdet er beskyttet ved at inkludere intellektuelle ejendomsrettigheder og markedslove. Det betyder, at varemærker, handelsnavne, produktnavne, billeder, grafik, design, layout og informationsprodukter, tjenester og andet indhold ikke må kopieres eller bruges uden skriftligt samtykke fra Wallribbon.
1.2 Du garanterer, at alle de oplysninger, du har angivet, er korrekte.
- BESTILLING OG ACCEPT AF KØBSBETINGELSER
2.1 Ved at klikke på “Jeg accepterer købsbetingelserne”, i Wallribbons digitale kasse (“Kasse”), accepterer du disse købsbetingelser for bestilling af vores produkter. Du bekræfter bestillingen af de produkter, du har tilføjet til indkøbskurven, ved at klikke på knappen “Bekræft køb”.
2.2 Wallribbon godkender først din ordre, når betalingen er gennemført og godkendt af kortbetalingsfirmaet, alternativt når Billmate/Klarna AB (“Klarna”, “Billmate”) har godkendt din kredit. Wallribbon forbeholder sig retten til ikke altid at tilbyde alle betalingsmetoder.
2.3 Når du har bekræftet købet, sender Wallribbon en ordrebekræftelse med detaljerne om købet til den e-mailadresse, du indtastede ved kassen. Bemærk, at det derfor er vigtigt, at du angiver de korrekte oplysninger, når du afgiver en ordre. Wallribbon anbefaler, at du gemmer ordrebekræftelsen for at lette enhver kontakt med vores kundesupport. Ordrebekræftelsen er også dit bevis på, at du har gennemført dit køb. Hvis du ikke har modtaget en ordrebekræftelse inden for 24 timer, bedes du kontakte Wallribbon kundesupport, info@wallribbon.com, for at bekræfte dit køb.
- PERSONOPLYSNINGER
3.1 Wallribbon beskytter din personlige integritet og sikkerhed. Når du handler på hjemmesiden, gemmer vi nogle af dine personlige oplysninger, så du kan gennemføre dit køb. Du har ret til at anmode om indsigt i de oplysninger, vi har om dig, og hvis nogle oplysninger er forkerte, kan du få dem ændret eller slettet. Wallribbon kan også bruge cookies til at forbedre din brugeroplevelse på hjemmesiden. For mere information om, hvordan vi behandler personoplysninger og cookies, læs vores privatlivspolitik.
- WALLRIBBONS PRODUKTER
4.1 Wallribbon sælger og fremstiller på bestilling: Vægpaneler, ribbeplader og tilbehør med de egenskaber og i det omfang, der fremgår af produktbeskrivelsen, der er tilgængelig på hjemmesiden. Alle billeder på hjemmesiden skal udelukkende ses som illustrationer. Sådanne illustrationer kan ikke garanteres at gengive de produkter, du modtager, produktets nøjagtige udseende, funktion eller oprindelse. Wallribbon fremstiller også produkter i naturmaterialer som træfiner, malede ribber m.v., der kan ændre udseende over tid og/eller føles patinerede over tid på grund af oxidation og/eller normal brug. Dette er en naturlig proces med naturlige materialer og ikke en grund til at klage. Wallribbon vil så vidt muligt oplyse dig om dette i sine produktbeskrivelser. Hvis du oplever mangel på information, anbefaler vi, at du kontakter vores kundesupport, før du går videre med dit køb.
- PRISER
5.1 Alle priser for produkter, der er anført på hjemmesiden, vises i den valuta, du vælger, og hvor det er relevant, inklusive momssatsen for det land, som kvitteringen er udstedt til inden for EU. Moms er ikke inkluderet i vores priser for kunder uden for EU. Ordrer til lande uden for EU kan være underlagt lokal moms, importafgifter og/eller skatter, som opkræves, når din pakke når dit land. Du er ansvarlig for betaling af sådanne importafgifter og afgifter. Wallribbon har ingen kontrol over disse gebyrer, og da disse gebyrer er forskellige for forskellige lande, kan Wallribbon ikke forudsige disse omkostninger. Kontakt dit lokale toldkontor for at få flere oplysninger. Prisen inkluderer ikke betalingsgebyrer og forsendelsesomkostninger, som tillægges separat.
5.2 Wallribbon forbeholder sig retten til til enhver tid at ændre priserne på hjemmesiden og til at rette priserne efter eventuelle fejl.
5.3 Priserne kan variere afhængigt af, hvilket land du bestiller fra. Den endelige pris for produkter vises ved kassen.
5.4 Prisen for forsendelse af produkter afhænger af produkternes størrelse, vægt, og hvor produkterne skal sendes. Den samlede pris for produkter og forsendelse vises ved kassen.
5.5 Bemærk, at ændring af leveringsland kan påvirke forsendelsesomkostningerne.
- BETALING
6.1 Til behandling af betalinger anvender Wallribbon en tredjepartsleverandør. Når du har klikket på “Bekræft køb”, vil din betaling blive behandlet af vores tredjeparts betalingstjenesteudbyder, hvor du vil være i stand til at gennemføre din betaling. Ved at vælge en betalingsmetode bekræfter du, at du forstår og accepterer, at det er Wallribbons tredjeparts betalingstjenesteudbyders vilkår og betingelser, der vil blive anvendt på din betaling. Du finder disse betingelser i kassen, inden du gennemfører din ordre.
6.2 Du forstår og accepterer, at det er den gældende tredjepartsudbyder af betalingsløsninger, hvis vilkår gælder i deres helhed for din betaling til Wallribbon. Skulle der opstå et problem med en betaling, er Wallribbon ikke ansvarlig for dette, du henvises til at kontakte den respektive betalingsudbyder.
6.3 Wallribbon forbeholder sig retten til at afvise en ordre, hvis fakturabetaling, eller en anden betalingsmetode, som du har valgt, ikke er godkendt. Wallribbon forbeholder sig retten til ikke altid at tilbyde alle betalingsmetoder, og til at ændre betalingsmetoden, hvis dit valg af betaling af en eller anden grund ikke virker på købstidspunktet.
6.4 Wallribbon opbevarer eller administrerer ikke bank- eller kreditkortnumre på hjemmesiden, eller andre oplysninger, som du giver til betalingsudbyderen.
6.5 Wallribbon forbeholder sig retten til at annullere et køb, hvis der er mistanke om svindel.
- LEVERINGSBETINGELSER
7.1 Vi tilbyder forskellige forsendelsesmetoder og leveringsbetingelser afhængigt af produktet, forsendelsesvægten og hvor du befinder dig i verden. Hvilke valg du har mulighed for at træffe, vil fremgå ved kassen, når du betaler.
7.2 Forsendelsesmetode – Posthus eller fragtfirmaets terminal
7.2.1 Wallribbon giver dig mulighed for at afhente prøver, lim, olie og skruer på dit posthus eller fragtfirmaets terminal. Agenten kan være en fødevare- og tobaksbutik. Vær opmærksom på, at når din ordre indeholder paneler, lister eller LED-belysning, tilbydes du som regel hjemmelevering, i nogle tilfælde kan fragtfirmaets terminal også tilbydes som udleveringssted alt efter ordrestørrelse og land.
7.2.2 Skulle produkter ikke afhentes, sendes de tilbage til Wallribbon. For uafhentede produkter vil Wallribbon debitere dig for omkostningerne i forbindelse med returneringen. Disse omkostninger består af returfragt og omkostningerne ved at opbevare produkter på et lager, før de kan sendes tilbage. Lageromkostningen udgør SEK 295/dag for større ordrer, der leveres på palle eller tilsvarende fragtmand. Ved mindre forsendelser udgør lageromkostningen 30 SEK/dag/pakke (det kan f.eks. være småting som prøver og skruer). Har du mere end én pakke, vil prisen derfor være højere end 30 SEK/dag.
7.3 Forsendelsesmetode – Hjemmelevering
7.3.1 Wallribbon giver dig mulighed for at få din ordre leveret hjem til dig. Det betyder op til din port, hvis du bor i lejlighed, og op til din grundgrænse, hvis du bor i hus. “Op til” betyder så tæt på din port eller ejendomsgrænse, som en lastbil kan komme.
7.4 Leveringstider
7.4.1 Lagerførte produkter såsom ribbeplader, vægpaneler, vareprøver, afslutningslister, skruer, lim, LED-belysning sendes indenfor 2-7 hverdage.
7.4.2 For produkter, der fremstilles på bestilling, såsom savede ribbeplader og vægplader i højden, tillægges ca 2 arbejdsdage.
7.4.3 Nogle produkter har en leveringstid på 5-6 uger som angivet på hjemmesiden.
7.4.4 Uforudsete problemer eller forsinkelser i fremstillingen af dine produkter kan påvirke din leveringstid. Ud over dette kan ferieperioder medføre længere leveringstider end angivet på hjemmesiden. Wallribbon vil gøre sit bedste for at informere dig om dette, samt holde dig orienteret om eventuelle forsinkelser vedrørende din levering.
7.4.5 Hvis lagerførte Produkter og ordreprodukter indgår i samme ordre, gælder den længere leveringstid.
7.4.6 Leveringstiden for dine produkter skal altid betragtes som et skøn, der angiver, hvornår din ordre vil blive leveret fra fabrikken. Wallribbon kan ikke give dig en nøjagtig leveringsdato for din ordre.
7.4.7 Bemærk venligst, at ændring af leveringsland kan påvirke den estimerede leveringstid.
7.5 Transportskader
7.5.1 Når du modtager din levering fra Wallribbon, skal du som kunde straks undersøge og kontrollere, om emballagen og/eller produktet er beskadiget. Hvis der opdages transportskader på emballagen og/eller produktet, skal dette noteres på leverandørens/udleveringsstedets følgeseddel.
7.5.2 Ved hjemmelevering skal eventuelle transportskader på emballagen og/eller produktet noteres på følgesedlen, inden leverandøren forlader lokationen.
7.5.3 Eventuelle transportskader på emballage eller produkt skal dokumenteres med fotos, med og uden emballage, og meddeles leverandøren senest 5 dage efter levering.
7.5.4 Wallribbons ansvar over for dig for ethvert tab eller skade, der opstår i forbindelse med din ordre på hjemmesiden, er begrænset til det samlede beløb for din ordre. Wallribbon har intet ansvar for indirekte tab.
7.6 Kundens betalingsevne
7.6.1 Skulle Wallribbon have grund til at stille spørgsmålstegn ved din betalingsevne, forbeholder Wallribbon sig retten til at standse leveringen og har ingen forpligtelse til at udføre leveringen, før fuld betaling af ordren er nået til Wallribbon, alternativt at der er truffet beslutning om en anden aftale.
- REKLAMATION
8.1 Hvis du vil foretage reklamation af et produkt på grund af fejl, bedes du give os besked via e-mail: info@wallribbon.com.
8.2 I tilfælde af reklamation er Køber ansvarlig for alle omkostninger til returforsendelsen. Inden du sender produktet, skal du sikre dig, at din sag er modtaget og godkendt af Wallribbons kundesupport.
8.3 Ved returforsendelse på grund af reklamationer er du ansvarlig for at pakke varen, så den ikke bliver beskadiget under transporten.
- FORSINKELSE
9.1 Såfremt leveringen forsinkes i forhold til det lovede, refunderer Wallribbon ikke omkostninger til tabt indtægt eller erstatning for lejet ekstern hjælp til montering. Wallribbon påtager sig intet ansvar for eventuelle skader, der er opstået som følge af, at en meddelt leveringstid er overskredet.
- FORTRYDELSESRET
10.1 Forbrugere i EU og EØS har 14 dages fortrydelsesret for varer købt online fra den dag, varerne er leveret til kunden. Det betyder, at du som kunde skal meddele Wallribbon, at du fortryder dit køb inden for 14 dage fra den dag, du har modtaget varen. Du kan gøre dette ved at sende en e-mail til os på info@wallribbon.com og tydeligt angive, at du fortryder dit køb, eller ved at bruge standarddokumentet til at udøve fortrydelsesretten, som er udarbejdet af det svenske forbrugerkontor – klik her.
Bemærk venligst, at Wallribbon kun refunderer dig for de købte produkter, ikke eventuelle omkostninger forbundet med forsendelses-, håndterings- og/eller betalingsgebyrer eller andre gebyrer. Vær opmærksom på, at denne fortrydelsesret kun gælder for forbrugere og ved køb fra det almindelige sortiment. Det betyder, at fortrydelsesretten ikke eksisterer ved køb af et produkt, der er fremstillet efter en kundes unikke specifikation, f.eks. at bestille med savsnit.
10.2 Ved påberåbelse af fortrydelsesretten refunderes købesummen hurtigst muligt, dog senest 14 dage efter, at Wallribbon har modtaget din meddelelse om, at du fortryder dit køb. Wallribbon kan tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varerne, eller du har bevist, at varerne er sendt retur til os. Tilbagebetaling vil ske til kilden for det oprindelige køb, medmindre andet er aftalt, eller der opstår et problem.
10.3 Køber er ved returnering forpligtet til at kompensere Wallribbon for enhver værdiforringelse, der er sket under undersøgelsen af varen, såfremt undersøgelsen har været mere omfattende end nødvendigt. Køber har dog ret til at kontrollere varens stand ved levering.
10.4 Køber er ansvarlig for alle omkostninger til returforsendelse ved påberåbelse af fortrydelsesretten.
Vær opmærksom på: Bemærk, at returfragten ved påberåbelse af fortrydelsesretten sandsynligvis vil være dyrere end den fragt, du har betalt for at få varerne hjem. Dette skyldes, at køb af enkelt forsendelsesydelser er væsentligt dyrere end store forsendelsesmængder. Skulle der opstå skader under sådan returforsendelse, skal du kræve erstatning fra det fragtfirma, du bruger. Find derfor ud af, hvilke forsikringsbetingelser der gælder for det fragtfirma, du hyrer, så du ved, at du får fuld erstatning ved eventuelle skader.
Da alle vores ordrer er unikke, er vi ikke i stand til at levere en omkostningsplan for returneringsomkostninger. Hvis du har spørgsmål vedrørende de mulige omkostninger ved returforsendelse, bedes du kontakte Wallribbons kundesupport, info@wallribbon.com, som vil gøre deres bedste for at give dig en estimeret pris for returforsendelse.
10.5 Køber er ansvarlig for, at produktet returneres i perfekt stand. Produktet skal returneres godt emballeret i samme emballage som det blev leveret i eller i tilsvarende emballage (maks. én pakke). Ved eventuel returforsendelse ved påberåbelse af fortrydelsesretten er du selv ansvarlig for at pakke varen, så den ikke bliver beskadiget under transporten.
10.6 Wallribbon forbeholder sig retten til at nægte returnering, hvis nogen af ovenstående betingelser ikke er opfyldt.
Returadresse: Vittarydsverken, Sture Steens väg 9, 341 55 Vittaryd
- GARANTI
11.1 års garanti på materiale- og fabrikationsfejl
11.2 Wallribbon bestræber sig altid på at levere den højeste kvalitet, men giver ingen garantier for, at kvaliteten, egnetheden eller brugen af produkterne lever op til dine forventninger.
11.3 Wallribbons produkter er Wallribbons ansvar indtil de har nået leveringsadressen.
- BEGRÆNSNING AF ANSVAR
12.1 Wallribbon er ikke ansvarlig for skader og eventuelle omkostninger i forbindelse med installation og brug af Wallribbons produkter.
12.2 Wallribbon er ikke ansvarlig for skader og eventuelle omkostninger, der opstår som følge af stavefejl eller forældede oplysninger på hjemmesiden.
12.3 Med yderligere henvisning til afsnit 6, anerkender og forstår du, at det er den gældende tredjepartsudbyder af betalingsløsninger, hvis vilkår gælder i deres helhed for din betaling til Wallribbon. Skulle der opstå et problem med en betaling, er Wallribbon ikke ansvarlig for dette, du henvises til at kontakte den respektive betalingsudbyder.
- FORCE MAJEURE
13.1 I tilfælde af krig, strejke, optøjer, katastrofe, større prisændringer på verdensmarkedet, fejl i elektrisk kommunikation, telekommunikation, dataforbindelser eller anden kommunikation, samt mangelfuld eller manglende levering af varer fra underleverandører, og således sammenlignelige begivenheder, som ligger uden for Wallribbons kontrol og forudseenhed, frigøres Wallribbon fra sine forpligtelser til at opfylde disse købsbetingelser under force majeure. Hvis dette sker, vil Wallribbon forsøge at give dig besked om dette.
- GÆLDENDE LOV OG TVISTLØSNING
14.1 Disse betingelser skal reguleres og udformes i overensstemmelse med svensk lov. Så vidt loven tillader det, skal tvister, der opstår som følge af eller i forbindelse med disse vilkår eller din brug af tjenesten, afgøres i henhold til svensk lov og af en svensk domstol, med undtagelse af tilfælde, hvor Wallribbon frivilligt vælger at anlægge sag mod en kunde eller bruger, hvor denne har sit hjemsted.
14.2 Eventuelle tvister vedrørende oprettelse, fortolkning eller anvendelse af disse købsbetingelser eller andre forhold mellem dig som kunde og Wallribbon skal afgøres endeligt af en almindelig domstol med Stockholms distriktsdomstol som første instans.
- ÆNDRING AF VILKÅR
15.1 Wallribbon forbeholder sig retten til til enhver tid at foretage ændringer i disse vilkår og betingelser. Hvis Wallribbon skulle foretage ændringer i disse vilkår og betingelser, giver vi dig besked ved at offentliggøre ændringerne på hjemmesiden. Ændringer af vilkår gælder fra det øjeblik, du accepterer vilkårene (i forbindelse med et køb eller besøg på hjemmesiden), eller 30 dage efter, at vi har informeret dig om ændringerne. Wallribbon anbefaler, at du løbende holder dig opdateret på hjemmesiden, for at være opmærksom på eventuelle ændringer i vilkår og betingelser.
- UGYLDIGHED
16.1 Hvis den kompetente domstol, myndighed eller voldgiftspanel finder, at en bestemmelse i disse vilkår er ugyldig eller ikke kan håndhæves, vil denne bestemmelse og alle andre bestemmelser forblive gyldige og håndhævede i det omfang, det er tilladt i henhold til gældende lovgivning. De bestemmelser, der er erklæret ugyldige eller ikke kan håndhæves, vil blive erstattet af relevant juridisk vejledning og rådgivning.
Juridisk navn:
Glimåkra of Sweden AB BOX 125 Vävstolsgatan 1 28947 Glimåkra Sverige
556120-7837